♬ALyna's Diaries♬: MKASUD DISEBALIK WARNA

Entry Me Love Family Friends Post


  • Hi... Welcome to my blog. Bla..bla...bla... My name ALYNA !



owner

Contact Me

History

Credits
14:57 | 0 Cloud(s)
MKASUD DISEBALIK WARNA



MERAH
Warna ini melambangkan keadaan psikologi yang mengurangkan tenaga,mendorong makin cepatnya denyutan nadi,menaikkan tekanan darah dan mempercepatkan pernafasan.Warna ini mempunyai pengaruh produktiviti,perjuangan,pesaingan dan keberanian.


MERAH TERANG
Warna ini melambangkan kekuatan kemahuan atau cita-cita.Sifatnya ialah agresif,aktif dan garang.Pengaruhnya adalah berkemahuan keras,penuh ghairah,dominasi dan kejantanan.


MERAH JAMBU
Warna ini melambangkan romantik dan feminin.Warna ini mempunyai sifat pendorong  ke arah kepasrahan,penyerahan,kesempurnaan,keayuan dan kesantunan.


BIRU
Warna ini melambangkan ketenangan yang sempurna.Mempunyai kesan menenangkan pada  tekanan darah,denyutan nadi dan tarikan nafas.


BIRU TUA
Warna ini melambangkan perasaan yang mendalam.Sifatnya ialah konsentrasi,kooperatif,
cerdas,kejujuran dan patriotik.Pengaruhnya adalah tenang,bijaksana, tidak mudah tersinggung dan ramai kawan.


BIRU MUDA
Warna ini melambangkan kesungguhan cita-cita dan penuh keazaman.Sifatnya ialah bertahan,pelindung dan tidak berubah fikiran.Pengaruhnya adalah keras kepala,teguh,sering bangga diri dan berpendirian tetap.


KUNING
Warna ini melambangkan kegembiraan.Warna ini mempunyai sifat selamba ,santai,tenang dan tidak terkesan dengan masalah.Berubah-ubah tapi penuh harapan,mempunyai cita-cita setinggi langit dan semangatnya juga tinggi.


KUNING TERANG
Warna ini melambangkan sifat yang boleh berubah dengan mendadak.Sifatnya sederhana tetapi unik.Sifatnya ialah bertolak ansur,berhati-hati danb menonjol.Pengaruhnya adalah jenis ynag berubah-ubah sikap,berwawasan,dermawan dan tidak mudah percaya pada orang.

HIJAU
Warna ini melambangkan adanya satu keinginan,ketabahan dan keteguhan hati.Mempunyai keberanian yang tegas,berprinsip dan berkuasa.Warna ini mempenyai sifat meningkatkan rasa bangga,perasaan lebih hebat dan mengatasi orang lain.Orang yang menyukai warna ini umumnya suka dipuji,mudah dinasihati orang lain.
KELABU
Warna ini menunjukkan makna yang jelas.Tidak terang dan dikategorikan sebagai unik dan sukar  dikaitkan kepada kecenderungan psikologi.Warna ini sifatnya lebih kepada neutral.
HITAM
Warna ini melambangkan kesedihan dan keseorangan.Ianya memberi kesan kehampaan,kematian,kegelapan,kebinasaan,kerosakan dan kepunahan.
COKLAT
Warna ini sering kali menunjukkan ciri-ciri suka persaingan,tidak suka beralah,kurang toleran,suka bertolak ansur dan mempunyai prasangka terhadap kesejahteraan dan kebahagiaan masa depan.


UNGU
Warna ini adalah campuran warna merah dan biru yang melambangkan sifat unik hasil campuran kedua-dua warna tersebut.Perpaduan antara keintiman dan kemesraan,erotik,berperasaan mendalam dan peka.Sifatnya sikit kurang teliti tetapi pynuh harapan dan positif. 

0 Comments:


Post a Comment