♬ALyna's Diaries♬: Analisis Otak Manusia - Lelaki vs Wanita

Entry Me Love Family Friends Post


  • Hi... Welcome to my blog. Bla..bla...bla... My name ALYNA !



owner

Contact Me

History

Credits
17:41 | 0 Cloud(s)
Analisis Otak Manusia - Lelaki vs Wanita


   Pelbagai tugas

Wanita - Pelbagai proses
otak wanita direka untuk menumpukan perhatian pelbagai tugas pada satu masa.

Wanita boleh menonton TV dan bercakap melalui telefon dan memasak.
Lelaki - satu Proses
Otak mereka direka untuk menumpukan perhatian hanya satu kerja pada satu masa. Lelaki tidak boleh menonton TV dan bercakap melalui telefon pada masa yang sama. mereka akan menutop TV semasa Bercakap.

   Bahasa

Wanita mudah boleh belajar banyak bahasa. Tetapi tidak boleh mencari penyelesaian kepada masalah. Lelaki tidak mudah belajar bahasa, mereka dengan mudah boleh menyelesaikan masalah. Itulah sebabnya dalam purata gadis berusia 3 tahun mempunyai perbendaharaan kata tiga kali lebih tinggi daripada lelaki berusia 3 tahun.

   Kemahiran analisis

Otak lelaki mempunyai banyak ruang untuk mengendalikan proses analisis. Mereka boleh menganalisis dan mencari penyelesaian untuk proses dan reka bentuk peta bangunan dengan mudah. Tetapi Jika peta yang kompleks dilihat oleh wanita, mereka tidak dapat memahami. Wanita tidak boleh memahami butiran peta mudah, Bagi mereka ia adalah hanya buang baris pada kertas.

   Memandu kereta

Semasa memandu kereta, lelaki menganalisis ruang digunakan di dalam otak. Beliau boleh memandu kereta fastly. Jika dia melihat sesuatu objek pada jarak jauh, dengan serta-merta otaknya mengklasifikasikan objek (bas atau van atau kereta) arah dan kelajuan objek dan dia memandu dengan sewajarnya. Jika perempuan mengambil masa yang lama untuk mengenali arah objek / kelajuan. 

   Berbaring

Apabila lelaki berbohong kepada wanita, mereka akan terkantoi dengan mudah. Otak wanita memang super memerhati ekspresi muka 70%, bahasa badan 20% dan kata-kata yang datang dari mulut 10% pada lelaki. Sebab itu jika perempuan berbohong lelaki mudah terpedaya.

  Menyelesaikan masalah

Jika seorang lelaki mempunyai banyak masalah, otaknya jelas mengklasifikasikan masalah dan mereka sebolehnya akan berseorangan di dalam bilik kemudian akan memikirkan masalah dan menyelesaikan satu demi satu. Anda boleh melihat lelaki banyak melihat langit untuk jangka masa yang panjang. Jika seorang wanita mempunyai banyak masalah, otaknya tidak boleh mengklasifikasikan masalah. Wanita lebih selesa bercerita pada seseorang .Selepas memberitahu segala-galanya kepada seseorang dia pergi  tidur. Dia tidak bimbang tentang masalah yang sedang diselesaikan atau tidak.

  Apa yang mereka mahu

Lelaki mahu status, kejayaan, penyelesaian, proses besar, dan lain-lain .. Tetapi Wanita mahu hubungan, rakan-rakan, keluarga, dan sentiasa mahu orang yang disayangi berada disisinya.

  Rasa tidak puas hati

Jika wanita tidak berpuas hati dengan hubungan mereka, mereka tidak dapat menumpukan perhatian kepada kerja mereka. Jika lelaki tidak berpuas hati dengan kerja mereka, mereka tidak dapat menumpukan perhatian terhadap hubungan.

  Pengendalian Emosi

Wanita banyak bercakap tanpa berfikir. Lelaki bertindak banyak tanpa berfikir


0 Comments:


Post a Comment